خواص و تاثیرات قارچ گانودرما بر پوست/09109483228
تاریخ : دو شنبه 20 دی 1400
نویسنده : امیر عباس

قارچ گانودرما از دسته قارچ های قرمز رنگ محسوب می شود و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از کاملترین غذا ها در طبیعت است. این گیاه حدود ۲۰۰۰ سال است که چینی ها از آن برای درمان استفاده می کنند. در چین گانودرما نماد طول عمر و سلامتی است و همچنین به این گیاه اکثیر جوانی نیز می گویند.

در زمان قدیم مردم عادی از گانودرما نمیتوانستند از استفاده کنند و ویژه پادشاهان بود، اما امروزه از این گیاه برای سلامتی در اکثر کشور های جهان مردم از آن استفاده می کنند. قارچ گانودرما به دلیل خواص دارویی بیشماری که دارد به یکی از بهترین قارچ ها در دنیا معروف شده است.

قارچ گانودرما گیاه دارویی محسوب میشود که مزیت ها و خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد و این گیاه بدون شک به شما عمر طولانی و بدنی سالم میدهد زیرا این گیاه در بدن انسان باعث استحکام استخوان ها و چابکی و انعطاف پذیری میشود. عصاره ی این گیاه دارویی را میتوان به صورت دمنوش و چای استفاده کرد و این طرز استفاده از عصاره قارچ اثر بخشی بهتر و مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت.

در چندین سال پیش در دانشگاه لیورپول انگلیس مطالعاتی در مورد این گیاه انجام شده که نتیجه ی آن نشان داده است که این گیاه دارویی خواص بسیار زیاد و مثبتی داشته است. امروزه این گیاه دارویی به صورت محصولات مختلفی عرضه می شود که میتوان این گیاه دارویی را به صورت نوشیدنی ها، مواد غذایی و مکمل ها، محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

قارچ گانودرما خواص زیادی برای پوست و موی شما دارد که در ادامه به خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی بر پوست و مو میپردازیم؛

خواص و تاثیرات قارچ گانودرما بر پوست:
قارچ گانودرما آنتی اکسیدانی بسیار قوی است:
رادیکال های پوست میتوانند به پوست صدمه های بسیار زیادی وارد کنند. همه ی افراد در محیط اطرافشان در معرض رادیکال های آزاد قرار دارند حتی در هوایی که تنفس میکنند.


رادیکال های آزاد به واسطه: آلودگی هوا، دود سیگار، نور خورشید و خیلی عوامل دیگر پدید می آیند و پیر شدن پوست در دنیای امروزی خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید اتفاق می افتد. تاثیری که قارچ گانودرما روی پوست دارد به این دلیل است که این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

تحقیقاتی که روی قارچ گانودرما انجام شده نشان میدهد که این گیاه از آنزیم هایی تشکیل شده است که رادیکال های آزاد را تخریب میکند. عصاره ای که قارچ گانودرما گرفته می شود باعث تقویت رنگ پوست بدن می شود و بافت های پوستی که از بین رفته و یا تخریب شده اند را به مرور زمان ترمیم می کنند و باعث بهبود آن ها می شوند و این عصاره که از این گیاه برگرفته شده است باعث می شود که التهابات بدن را کاهش دهد و کنترل کنند و باعث تقویت و کنترل سیسنم ایمنی بدن میشود.

قارچ گانودرما باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود:
قارچ گانودرما دارای عنصری به نام بتاگلوکان میباشد. بتاگلوکان موجود در این گیاه شکری طبیعی است که باعث نرم و لطیف شدن پوست های شکننده و خشک میشود و کمک شایانی به بازسازی پوست میکند و این خاصیت یکی از بهترین خواص قارچ گانودرما برای پوست بشمار میرود.

قارچ گانودرما باعث کاهش التهاب پوستی می‌شود:
قارچ گانودرما خواص ضد التهابی دارد و باعث کاهش التهابات بدن (چه در بیرون و چه در درون بدن) به ویژه پوست میشود. قارچ گانودرما خاصیتی که برای پوست دارد این است که زخم ها، جوش ها و پف کردن صورت را کاهش میدهد. این گیاه به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد باعث شده که در محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده افراد قرار بگیرد.

 

 

قهوه گانودرما برای لک و پیس




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید